yakinlah Dia selalu ada:)

andainya kau rasa tak berupaya
hidup sendirian tiada pembela
segalanya suram
bagai malam yang kelam
tiada bantuan
tiada tujuan

janganlah berputus asa kerana Allah bersamamu:)


-Maher Zain, InsyaAllah-



bukan mudah untuk bangun semula disaat diri sudah rebah

bukan mudah untuk berhadapan dengan seribu kebencian disaat diri sudah dilupakan

bukan mudah untuk meyakinkan disaat fitnah bermaharajalela

bukan mudah untuk memaafkan disaat diri dicela dan dibiarkan begitu sahaja

percayalah, aku pernah melaluinya

aku pernah menempuhnya

aku pernah merasa kesakitan itu

air mata ini pernah mengalir mengubati luka-luka yang dahulunya dicalit oleh mereka

darahnya mungkin sudah tiada

bekasnya masih kekal menggamit rasa

aku hampir mengalah

aku hampir tunduk pada keperitan itu

tapi aku kuat dengan doa

aku tenang dengan ayat-ayat Nya

pada yang lemah

pohonlah kekuatan itu daripada Nya

kerana tiada siapa yang istimewa selain Nya

engkau mungkin dihina didunia

tapi siapa tahu? engkau mungkin yang paling indah disisi Nya disana



dunia ini hanya sementara, akhirat itu selamanya :)







nota kaki: motivasi kepada diri yang sering lupa:)











No comments: